Content Creator till The Winery Hotel (Vikariat)
The Winery Hotel är världens första hotell med ett urbant vineri i samma byggnad. Med egen vintillverkning i hotellets lobby och en vingård i Toscana erbjuder vi alla besökare ett helt nytt sätt att bo, uppleva och mötas – med vinet i fokus.
Vår Content Creator kommer snart anta en ny roll som mamma och vi söker nu dig som vill vikariera för henne och på ett insiktsdrivet och kreativt sätt berätta om allt som sker på hotellet och vår vingård Terreno.
Så här kan en vecka se ut för en Content Creator på The Winery Hotel:
Du inleder veckan med att skapa och publicera innehåll på hemsidan om kommande vinevent tillsammans med en av våra kunniga sommelierer. Det är alltid någonting på gång i vineriet och vi vill självklart bjuda in både gäster och nyfikna att uppleva detta hantverk. Därefter åker du upp till taket för en fotografering, där du på egen hand eller med hjälp av fotograf skapar innehåll inför nästa sommar.
Veckan fortsätter med att planera och ta fram innehåll för vår Terreno Olio Extra Vergine di Oliva som snart anländer från Italien. Din roll är att berätta mer om olivoljan, dess ursprung och vad det är för olika attribut som ger den sin unika smak. Du tar bilder, kanske spelar in en video och sprider kunskap om produkten för att inspirera fler att prova den.
Veckan avslutas med att du skriver ett nyhetsbrev mot leisure-segmentet som berättar mer om vad som sker på hotellet och Terreno. Du säkerställer att skyltning och material i hotellet är aktuella och uppdaterade och planerar inlägg för kommande period i sociala medier.
Ansvarsområden:
- Skapa engagerande innehåll till The Winery Hotels egna kanaler baserat på insikter och varumärkesstrategi.
- Publicera och följa upp innehåll på sociala medier, hemsidan och andra digitala plattformar.
- Säkerställa att innehåll i egna kanaler och hos online travel agents är uppdaterat och SEO-optimerat.
- Utveckla sälj- och marknadskampanjer tillsammans med teamet.
- Skapa sälj- och marknadsinformation inför produktlanseringar.
- Kontinuerligt förbättra kundresan och arbeta aktivt med att stärka rykteskapitalet.
- Influencer Marketing - skapa nya kontakter och arbeta aktivt med befintliga.
- Hålla dig uppdaterad om trender inom sociala medier och utveckla innehåll därefter.
- Följa upp och analysera content – inklusive rapportering och efterföljande utveckling.
- Projektleda vissa event och aktiveringar.
Kompetenser:
- Erfarenhet av en liknande Content Creator-roll (B2B & B2C)
- God skriftlig och stilistisk förmåga på både svenska och engelska
- Öga för det visuella
- Erfarenhet av projektledning och att hantera flera olika projekt samtidigt
- Erfarenhet av att arbeta insiktsdrivet med kunden i fokus
- Kunskap om SEO och analys av digitala plattformar
- Förmåga att fota och filma, inklusive redigering är meriterande
- Bakgrund inom journalistik, copywriting eller liknande är ett plus
Som person är du kreativ och nytänkande med förmåga att snabbt sätta dig in i och stärka varumärke. Du är prestigelös, strukturerad, engagerad samt tar egna initiativ. Eftersom detta är en bred roll ser vi att du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter och system.
Tjänsten är ett vikariat med start i februari 2025 och du kommer att utgå från The Winery Hotel. Ansök senast 31 januari genom att skicka CV och personligt brev till tamara.sundstedt@thewineryhotel.se, men vänta inte för länge – intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningsperioden är slut
Välkommen med din ansökan!