Nyheter
The Winery Hotel är bäst i Norden på PR
Igår prisades Sarah Djerf, Marknadschef på The Winery Hotel under Nordic Digital PR Awards i den kategori som hyllar den person som gjort störst intryck under året genom PR och kommunikation – PR Personality of the Year.
– Det här är så roligt. Att få jobba med att kommunicera The Winery Hotel är en ära. Förutom att vara unikt med bland annat egen vinproduktion i lobbyn, känns det nästan som att hotellet gjordes för att passa mig, säger Sarah Djerf.
Innan hon började på The Winery Hotel har Sarah jobbat som både vinjournalist, sommelier, marknadsförare på en vingård och på ett presskontor med inriktning mat och vin. Det mesta av ovan skedde i Florens i Italien där hon var bosatt i elva år.
– Att upptäcka att det i Stockholm finns ett hotell som bygger sin verksamhet kring kärnan att göra vin från grunden och, som om det inte vore nog, även innefattar en vingård i Toscana var för mig som att hitta hem.
Nordic Digital PR Awards har i tio år prisat företags PR- och kommunikationsarbete. I samband med årets jubileum ökade både prestigen och konkurrensen då man för första gången ställde företag från hela Norden mot varandra.
– Det här är ett kvitto på att vi lyckats med vårt kommunikationsarbete, framförallt när vi tävlar mot företag i hela Norden och mot så tuffa konkurrenter som till exempel Norwegian och Tre.
Juryns motivering
I Stockholms konkurrensutsatta hotellbransch har Sarah Djerf framgångsrikt lyckats skapa en nisch för The Winery Hotel. Hennes marknadsaktiviteter visade sig vara avgörande för att skapa buzz kring hotellet i medierna, både i Sverige men också utomlands. Sarahs passion för mat och vin bidrar med äkthet i kommunikationen, utan att tappa i relevans och pricksäkerhet.
Om Sarah Djerf
Sarah Djerf har jobbat på The Winery Hotel sedan september 2017 och har sedan dess arbetat för att sätta det på kartan, både i Sverige och internationellt. En av de mest effektiva kommunikationsprojekten under 2018 var att på ett unikt sätt kombinera yoga med vin genom en sinnesmeditation och visuell vinprovning. En annan var när de lyckades nå ut till Forbes Magazine som listade The Winery Hotels rooftop med pool och takbar som en av de bästa i världen.
Om tävlingen
Nordic Digital PR Awards (tidigare Årets Nyhetsrum) arrangeras av Mynewsdesk med syfte att prisa företag och organisationer för sina PR- och kommunikationsinsatser under det gångna året. Företaget har totalt cirka 5000 kunder i Norden och närmare 100.000 kommunikatörer använder dagligen verktyget i sitt kommunikationsarbete. Bidragen gick först igenom av intern jury som också analyserade och utvärderade den data som finns tillgänglig via Mynewsdesks plattform - för att landa i sex finalister i respektive kategori. Slutligen presenteras de tävlande för den externa expertjuryn som avgjorde tävlingen.
Den internationella juryn bestod av Nils Apeland (Founder and CEO, Bedre Kommunikasjon and Talerlisten), Canan Yasar (Creative Director, Obeya), Mikaela Sonck (Head of Children and Teen Content, YLE), Glenn Bisgaard (Head of Customer Management and Communications, Apollo Rejser) och Sara Lindström (Global PR Manager, Mynewsdesk)